Sabda Nabi S.A.W "Sampaikan dari Ku walau pun satu ayat"

Buku Pelawat

Topik Panas

Selasa, Februari 17, 2009

Penyokong Parti tak wajar laung takbir sewenang wenang nya

Kisah benar ketika aku mengikuti satu Kuliah Agama yang di sampaikan oleh seorang yang di gelar tuan guru di sebuah Surau di tempat aku.Waktu itu musim PRU11, panas dengan isu "Allah pun Mencarut" yang di bawa TGNA.
Dalam kuliah itu tuan guru asyik mengecam pemimpin UMNO.Dengan nada yang berkobar kobar di atas pentas tuan guru asyik berteriak...... p*** mak! si polan!, p***mak PM, p***mak UMNO, p***mak pegi mampus! dan bermacam macam p***mak.
Tiap kali tuan guru teriak p*** mak di ikuti dengan takbir! Allah u Akhbar!! oleh peserta kuliah.
P*** mak - talbir! Allah u Akhbar!!
P*** mak - takbir! Allah u Akhbar!!
P*** mak - takbir!Allah u Akhbar!!
Aku sejak dari kecil tidak pernah di ajar memaki hamun (oleh ibu bapa ku, cikgu ku, lebih lebih lagi guru agama ku) sudah tentu merasa jangkal yang amat sangat.Dan aku yakin apa yang TGNA maksudkan dengan "Allah Pun Mencarut" bukan ini terjemahan nya???
Aku pun serta merta beredar keluar dari tempat kuliah dengan persaan kesal sambil di perhatikan oleh semua orang ..........Aku yakin ramai lagi yang ingin beredar dari situ tapi khuatir di kecam, kerana mengecam ada lah tabiat penyokong parti itu.
Penyokong parti tidak sepatutnya laung Takbir sewenang wenangnya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...