Sabda Nabi S.A.W "Sampaikan dari Ku walau pun satu ayat"

Buku Pelawat

Topik Panas

Selasa, Jun 29, 2010

DAP tetap tolak Negara Islam


Adakah DAP sudah berubah dan akan sedia menerima  PAS untuk pembentukan Negara Islam di Malaysia jika PR berjaya menawan PUTRA JAYA....???


Ini  jawapan Pengerusi Nasional DAP
 Karpal Singh kepada pihak Media baru baru ini:

“It is impossible for DAP to compromise on that. We cannot compromise for the country to turn into an Islamic state (if PR takes over the government in the future).


(“Adalah mustahil untuk DAP menerima nya.Kami tetap tidak akan menerima pembentukan Negara Islam (jika PR mengambil  alih kerajaan kelak”).


Satu perkara yang amat sukar bagi kedua dua pihak untuk mencari titik pertemuan.Bagi DAP jika dia mengalah bererti ia terpaksa menerima pembentukan Negara Islam.

Bagi PAS pula kalau dia mengalah bererti dia terpaksa lupakan prinsip nya dan juga terpaksa terus bergelumang dengan sistem taghut bersama rakan PR nya.(Dan bagaimana mereka akan jawab di hadapan TUHAN kelak).

Masing masing mahu mempertahankan prnsip masing masing.

Quote: Kini sudah sampai kemana kah kejayaan PAS atas kerja kerja mereka mendakwah DAP saperti yang di janjikan  oleh TGNA kepada pengikut sebaik mula berkawan dengan musuh ketat (DAP) satu ketika dulu ? 

Berdasarkan kenyataan terkini DAP jelas misi PAS untuk menjinakkan DAP belum membuahkan sebarang hasil saperti yang di harapkan.Malangnya senario yang dapat dilihat adalah sebaliknya.








Wallahu’alam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...