Sabda Nabi S.A.W "Sampaikan dari Ku walau pun satu ayat"

Buku Pelawat

Topik Panas

Rabu, Mac 16, 2011

TSUNAMI AMARAN DARI TUHAN


Tuhan telah mencipta mahkluk termasuk alam, manusia dan lain lain berserta katalog [ "instruction manual way of life"] tentang cara untuk hidup yaitu Al Quran dan As Sunnah.Maka amatlah bahaya jika manusia tidak mengenali dan faham katalog ini dan cuba mengendali kehidupannya cara sendiri mengikut logik akal semata mata.Kalau tidak ikut arahan yang telah di tetapkan dalam katalog tersebut huru hara, lintang pukang, kelam kabut, porak peranda, punah ranah, rosak binasalah dunia ini.
Tsunami Jepun 2011
Malangnya manusia sudah lupa daratan.Sudah jadi bongkak dan sombong.Justeru di bakul sampahkan katalog tersebut.Dia mahu tunjuk otaknya lebih hebat dan boleh mengatasi Tuhan.Tuhan terus di lupakan dan seolah olah Tuhan tiada berperanan di dunia ini lagi.Semua ingin dibolot oleh manusia.Lalu mencipta ideologi ideologi  saperti nasionalisme,demokrasi, zionisme,komunisme,capitalisme,sosialisme,liberalisme, atheis dan sekarang muncul ideologi pluralisme dan bermacam macam lagi ideologi yang tidak di tunjuk oleh Tuhan.Dewasa ini hampir seluruh dunia bertuhankan sistem demokrasi, termasuk sistem demokrasi pilhanraya yang di amalkan hampir keseluruhan umat Islam di dunia.Tunjuk ajar cara hidup atau "way of life' dari Al Quran dan Sunnah di pinggirkan oleh umat Islam sendiri apatah lagi yang bukan Islam.
Beginilah keadaan umat Islam dan manusia sekarang.Maka adil lah Allah turunkan bencana tsunami.Ini mungkin pakej lengkap dari Tuhan [sebelum muncul pakej yang lebih lengkap yaitu kiamat] untuk mengajar manusia dan memperkenalkan semula manusia kepada Tuhannya.Agar bencana tsunami memberi pengajaran kepada semua manusia supaya sedar dan insaf betapa kerdilnya mereka apabila berhadapan dengan nya.Manusia dari zaman dahulu hingga zaman ini dan betapa maju tamaddun dan teknologi mereka sekali pun tidak akan mampu menghalang kehendak Tuhan.

Sebagai umat Islam kita seharusnya jangan tidak mahu sedar dan insaf dan jangan pura pura tidak mahu faham akan maksud Allah.
Tsunami Aceh 2004

Antara yang tersirat melalui kejadian banjir besar di California dan Australia, gempa dan tsunami di Aceh dan Jepun dan di lain lain negara ialah:

  1. Kepada orang Islam yang bertaqwa, Tuhan mahu tinggikan darjatnya.
  2. Kepada orang soleh adalah penghapus dosa
  3. Kepada orang orang yang degil dan menolak Tuhan dan sistemNya [walaupun dia Islam] adalah sebagai hukuman buat mereka.
  4. Kepada orang kafir adalah kutukan Allah.
"Dan Kami menolongnya daripada angkara kaum yang mendustakan ayat ayat Kami.Sesungguhnya adalah mereka kaum yang jahat, lalu kami tenggelamkan mereka semuanya (sehingga mati lemas dalam banjir yang besar)". Maksud Quran Surah Al Anbiya' ayat 77.

"Dan Kami tidak membinasakan sesuatu negeri pun melainkan sesudah ada baginya orang orang memberi peringatan untuk menjadi peringatan dan Kami sekali kali tidak berlaku zalim." Maksud Al Quran Surah Asy Syura' ayat 208-209.

Wallahu'alam.


7 ulasan:

Dr Ismail Kassim berkata...

More than to disbelievers IT IS A GREAT MESSEGE FOR MUSLIMS.
Allah Does not care about disbelievers , but wants Muslims to take of care of their FAITH and Religion from now onwards.Dont be bothered about other faiths , but its responsibilty to transmit the true message of the Lord but WIthout Compulsion.
Dr Ismail Kassim

This Messege must reach atleast 1billion muslim by this week end to beware themselves from the punishment of Almighty Allah SWT. By not following the West and Disbelievers but Follow the Almighty Allah and The Most Trusted and Truthful Prophet of Allah.

1. Japan was First Country to Ban ISLAMIC Hijaab
2. First Country to STOP Teaching Holy Al Quran - The Book of Almighty
3. First Country to tear pages of Holy Quran - The Book of Almighty
4. First Country always to support USA and Europe in any measures against Muslims and ISLAM
5. First Country to always Look low upon Muslims

JAPAN IS TOTALLY ANTI MUSLIMS .It is the Punishment of Almighty Lord The Creator on the people who Oppress and Reject the Book of Almighty.

Muslims in Japan have been waiting for these signs and punishments to fall upon the country and ISLAMIC Oppressors, they find this is an answer to their prayers, Only the Japanese Muslims knows how much the government rejects the ISLAM and Allah's Holy Book.But they do not Know, they are not fighthing the 1.5 billion small population of the Globe, but they are fighthing the Religion of the Almighty The Creator and the People of Almighty Creator who has Brougth down the religion through a Honest , Trustworthy , Genuine Prophet of God after the Jesus Christ. Thousands of such happenings will begin to happen and More Destructive Earth Quakes and Tsunamis gonna happen.Wait and See and mark our words.Put it tight into your brain and see the truths and Power of One Almighty.

This is just a small punishment of Almighty on the Hell Fire in this World and not yet the Blazing Fire Promised to the Disbelievers in Hereafter. See the Fire of the Earth and atleast believe there is a HELL FIRE in the Next World.

Note that this incident by letters and sentences are described very clearly in Al Quraan. Juz 11 - ayat 1432 indicating time , date year and incident times.
Professor Abdullah Alfred Mazayaki.
#239,Kyoto Harbour Complex,
Tokyo Central.
Japan

Dr Ismail Kassim berkata...

Benar dan tepat.

wasalam

Puteri Ledanggg berkata...

assalamualaikum ....

setiap makhluk dimuka bumi ini yg beriman kpd penciptaNya pasti takut akan azab seksa yg akan diterimanya ....sebagai hambaNya
insaf dan bertaubatlah sesungguhnya Allah maha pengasih lg maha pengampun ...

Reema and Mahmoud Al Farekh berkata...

MY DEAR FRIEND
i do not read malysian
i hope i could ,please send me e-mails in Arabic or English

Syed Hasnan berkata...

Kali ini saya puji article tuan dan itu lah sebaik nya buat bangsa melayu yang telah lama mengamal kan sistem demokarasi ala british dan menigggal kan jalan yang Allah redha kan dan meniggal kan imanah rasul dan tidak mengenal kan diri kepada warisan anbia...........

..........Selagi kita kekal didalam sitem politik sekarang maka melayu akan hilang didunia dan yang tiggal malayasia (malay campur asia) iaitu gabungan cina dan keling tak ubah lah melayu tak larat lagi memerintah negeri sendiri dan terpaksa ambik keling dan cina memerintah sama.........

......maka bersengkokol lah melayu yang mengaku berugama islam ini dengan orang musyrik, munafik, dan fasik dan menjadi sebahagian dari mereka...........melainkan mereka ini kembali kepada berhukum, berutus, dan berurus dalam segala aspek kehidupan termasuk dalam sistem pentadbiran Kepada firman Allah dan imanah rasul dan warisan anbia.

Syabas saudara keep up the good work and keep sending the way of life that Allah prescribed for us............salam sejahtera kemabali........

Lah68 Ripen berkata...

Satu kupasan yang menarik.. umpama kita membeli peralatan elektrik, setiap peralatan disertakan dengan buku manual atau buku panduan cara pemasangan dan penyelengaraan peralatan. Dalam buku panduan juga tertulis beberapa amaran berbahaya yang perlu diberi perhatian. Demikianlah juga hidup di dunia, dunia dan alam semesta adalah ciptaan Allah SWT dan Al-Quran pula umpama buku manual atau buku panduan cara penyelenggaraan yang selamat dan amaran berbahaya yang perlu dipatuhi dalam menjalani kehidupan di dunia, seandainya panduan dan amaran tidak diikuti maka berlaku bermacam-macam kerosakkan yang sukar dibaiki.

Yulianto berkata...

Assalamu’alaikum Pak,
Mohon izin buat copas di blog saya.
Mudah-mudahan ilmunya barokah…amin
Wasalam,
Yulianto

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...